سیم افشان

سیم افشان عبارتست از یک سیم  تک رشته که هادی آن از جنس  فلز مس بوده و عایق  به کار رفته در سیم افشان نیز آمیزه پلیمر  PVC ( پی وی سی ) از نوع پلیمر PVC/C   می باشد .

از سیم افشان در داخل وسایل برقی و نیز حفاظت سیستمهای روشنایی ، درمحیط های خشک ، درون لوله ها و زیر و روی گچ استفاده می گردد اما به کاربردن سیم افشان ( سیم انعطاف پذیر یا سیم قابل انعطاف ) برای نصب مستقیم روی سینی کابل ، کانال کابل کشی و مخازن مجاز نمی باشد  .

ولتاژ نامی  در سیم های افشان ، 500/300 ولت در سیم های افشان تا سطح مقطع 1 میلی متر مربع و 750/450 ولت در سیم های افشان با سطح مقطع بیش از 1  میلی متر مربع می باشد .

سیم های افشان بر اساس مشخصه ولتاژ نامی به دو گروه تقسیم می گردند :

سیم های افشان  دارای ولتاژ نامی 500/300 ولت :

که این نوع از سیم های افشان برای نصب درون لوله ها و زیر و روی گچ و نیز قرار گیری در لوله های خرطومی مناسب است .

سیم های افشان دارای ولتاژ نامی 750/450 ولت :

این نوع از سیم های افشان برای نصب داخل وسایل برقی و نیز حفاظت سیستمهای روشنایی ، درمحیط های خشک ، درون لوله ها و زیر و روی گچ مناسب است .

هادی در گروه سیم های افشان مطابق با الزامات استاندارد مربوطه  کلاس 5 ( هادی افشان یا هادی قابل انعطاف یا هادی انعطاف پذیر ) و یا 6کلاس ( هادی هادی خیلی افشان ) می باشد .

کابل افشان سبک

این نوع کابل را می توان به عنوان کابل های ورودی و اتصال در وسایل برقی ، لوازم منزل و ماشین آلاتی که دو شاخه آنها به طور ثابت به کابل نصب است ،به کار برد .

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*